A repüléstörténet is része a nemzeti kultúrának

Malév festésű veterán Ikarus 55-ös „Faros” vitte az utasokat a történelmi 1. Terminál előtti betonhoz

Ha múzeum, akkor Nemzeti Galéria, Nemzeti Múzeum, Szépművészeti Múzeum, netán a Csontváry Múzeum Pécsen vagy a Debreceni Déri Múzeum a Munkácsy-trilógiával. Először általában a nevezetes kulturális gyűjtemények jutnak az ember eszébe akkor, ha a Múzeumok éjszakája rendezvénysorozat kerül szóba. Pedig vannak az országban nagyon kedvelt, de a közgondolkodásba egyelőre még kevésbé megrögzült bázisok, ahol hagyományosan sok látogatóval számolnak évek óta. Az egyik ilyen különlegesség a XVIII. kerület kulturális vonzáskörébe tartozó ferihegyi Aeropark, ahol ezen a rendezvényen nemcsak a képzelet szárnyán lehetett a magasba emelkedni.

Elsöprő sikert aratott a látogatók körében az Aeropark Múzeumok Éjszakája programsorozaton. Bár még éjszaka is 25-27 fokos hőmérsékletet lehetett mérni, ennek ellenére teljesen megtelt a szabadtéri kiállítótér a ferihegyi Aeroparkban. A látogatók száma alapján kijelenthető, hogy az Aeropark Magyarország legnépszerűbb múzeumainak egyike. A repülőmúzeumot üzemeltető Légiközlekedési Kulturális Központ (LKK) munkatársai számos felnőtt- és gyerekprogrammal, valamint a repülésrajongók (és más veterán járművek szerelmesei) számára igazi ínyencségekkel készültek.

Az este szenzációja mindenképpen a Goldtimer Alapítvány HA-LIX lajstromjelű, 1949-ben gyártott utasszállító repülőgépe volt, amivel Budapest feletti sétarepülésre volt lehetőség – már annak, akinek jutott az előzetesen rekord gyorsasággal elkapkodott jegyekből. Az LKK igazi időutazást varázsolt a résztvevőknek: az Aeroparkból a BKV Zrt. által felújított, Malév festésű veterán Ikarus 55-ös „Faros” vitte az utasokat a történelmi 1. Terminál előtti betonhoz, itt szállhattak be a Li-2 repülőgépbe, hogy egy 15-20 perces kört, valódi sétarepülést tegyenek Budapest felett.

Az Aeropark repülőmúzeumban kiállított repülőgépek fedélzetén neves magyar repülőgép-kapitányok mondták el, hogyan működnek az utasszállítók, milyenek a pilótafülkék és a földi kiszolgáló eszközök. A repülőgépek mellett látványos bemutatókat tartottak a repülőtéri mentők, a tűzszerészek és a katasztrófavédelmi szakemberek. Hosszú sorok kígyóztak a repülőgép-szimulátor előtt, és akinek volt kedve, mehetett egy kört az LKK gondozásában felújított oldtimer repülőtéri járművekkel. Eközben folyamatosan fordultak a buszok a repülőtéren, ahol esti környezetben, a futópályák és gurulóutak éjszakai fényeit is megtekintve folytak a népszerű repülőtér-látogatások.

A sétarepülések révén voltaképpen Budapest – mint város – is múzeummá vált a Múzeumok éjszakáján, amelyet felülről lehetett megtekinteni. Csillogó éjszakai varázslatával pompázott a látogatók szeme előtt.

Fontosak ezek a múzeumok, hiszen Ferihegyen is magyar értékeket gyűjtenek. A magyar ember tudásának, képességeinek lenyomata az, amit a repülőmúzeumban őriznek.

A magyarság szerteágazó értékeinek számbavétele, bemutatása nélkül nincs holnap, nincs jövő. Kulturális gyökereinkhez a hazai repüléstörténet meghatározó darabjai is szervesen hozzátartoznak.

Csak stabil alapon fejlődhet a nemzet.

http://teraszvaros.blogstar.hu/./pages/teraszvaros/contents/blog/28309/pics/lead_800x600.jpg
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?